Trana

idag ska vi och titta på tranor, mammas favoritfågel. :> det låter ÖKEN. men det KAN ju vara kul..
i alla fall, det samlas ca. 100 tranor på en åker här nära på ett område som kallas söderfjärden, och till och med folk från andra delar av finland kommer och tittar på när de är samlade bara en gång om året. så.. det kan vara en upplevelse. Jag skulle hemskt gärna sätta upp ett foto på en trana, men datorn är fortfarande mysko. o_o men ett foto på en trana hittar ni här till exempel. Skolan var rätt tråkig, och jag har TVÅ finskadiktamen att öva på. JIPPIE. men, på fredag ska jag och valla får med hundarna, shit vad jag längtar! :D

Juste, om Mexi eller Nanna läser detta: SKRIV NÅT I ERA BLOGGAR, JAG DÖÖÖR OM NI INTE SKRIVER NÅT NYTT SNART! D:

Kommentarer
Postat av: Mexi

Ha. ^^

Vad bar att du läser, och du får lov att kalla mig headerbytande konstis om du vill. ;)

2010-09-13 @ 18:49:29
URL: http://mexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0